نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران |33641842-66221407-09127384085

نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران

نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران

 

تعمیرات ال ای دی ال جی شمال تهران

 

تلویزیون یک سیستم ارتباطی می باشد که برای پخش تصاویر متحرک و همچنین صدا از مسافت های بسیار دور مورد استفاده قرار می گیرد همچنین لازم به ذکر است برای استفاده و همچنین دریافت امواج تلویزیون احتیاج به یک گیرنده تلویزیون می باشد که در حال حاضر در کشورمان ایران این مجموعه که اقدام به فراهم کردن و همچنین پخش کردن برنامه های تلویزیونی میکند صدا و سیما اطلاق می شود. مخترع تلویزیون شخصی به نام جان لوگی برد می باشد که اهل اسکاتلند است و از این شخص به عنوان مخترع تلویزیون یاد می شود لازم به ذکر است بسیاری از مخترعان و همچنین دانشمندان از اواخر دهه ۱۹۱۰ میلادی تلاش بسیار زیادی در توسعه و همچنین تکمیل کردن فناوری تلویزیون کردند.
تاریخچه پیدایش تلویزیون
به طور کلی می‌توان گفت تلویزیون در سال ۱۸۸۴ میلادی به طور رسمی شناخته شد هنگامی که یک  دانش آموز آلمانی موفق به اختراع اولین الکترومکانیکی تلویزیون با توانایی انتقال یک تصویر ثابت نمود دانش آموزی به نام پاول نیکو بود همچنین لازم به ذکر است که فرآیند کارکرده این اختراع از طریق روشن کردن یک عکس به وسیله لنز و همچنین یک صفحه چرخشی بود. لازم است و بیان کنیم صفحه نیکو به روزنه های چهارگوش بر روی صفحه بریده شده اطلاق می‌شود و همچنین خط های عکس را تا جایی که از کاملاً پوشش داده شود دنبال می کند از نکات بسیار مهم این است که هر چه قدر تعداد این روزنه ها بیشتر باشد خط های بیشتری هم دنبال می شود که این امر باعث می‌شود تا جزئیات بیشتری مشاهده شود. دستگاهی که این دانش‌آموز اختراع کرد و به دستگاه نیکو معروف شد تا پیشرفت فناوری و همچنین تقویت کننده الکترونیکی لامپ خلاء و همچنین لامپ پرتو کاتدی دیگر قابل استفاده و بهره وری نبود.

نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران

معرفی اجزای یک سیستم تلویزیون
به طور کلی می‌توان گفت اجزای یک سیستم تلویزیون ساده شامل موارد زیر می باشد.
اولین اجزا یک منبع تصویر می باشد که این منبع تصویر می تواند یک دوربین ویدیویی برای ارسال فیلم باشد.
از اجزای دیگر  سیستم تلویزیون یک منبع صدا می باشد همچنین یک فرستنده که قادر باشد یک یا چند سیگنال تلویزیون را با دیتا های صدا و تصویر مدوله نماید.
از اجزای یک سیستم تلویزیون می توان به آنتن گیرنده تلویزیون اشاره کرد که قادر می باشد سیگنال ها و داده های تصویر و صدا را پخش نماید. یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت این است که در یک سیستم تلویزیون احتیاج به یک وسیله نمایشگر می باشد که بتوان سیگنال‌های الکتریکی را به نور مرئی تبدیل کند.
همچنین از دیگر اجزای یک سیستم تلویزیون می توان به یک وسیله صوتی که قادر باشد سیگنالهای الکتریکی را به امواج صدا تبدیل نماید احتیاج است.
به عنوان سیستم های کاربردی یک تلویزیون تجهیزاتی برای انتخاب منابع مختلف تصویر و همچنین منابعی برای مخلوط کردن و همچنین ترکیب کردن تصاویر از چند منبع به صورت یک تصویر و همچنین همزمان کردن سیگنال های منابع مختلف می باشد لازم به ذکر است که ارسال اطلاعات می‌تواند به واسطه هوا و همچنین به واسطه فرستنده های زمینی از طریق کابل های فلزی و یا هم چنین کابل های نوری صورت بگیرد همچنین امکان دارد در هر نقطه ای به طور زنجیر وار سیستم های دیجیتال تعبیه شوند که این کار باعث می شود کیفیت تصاویر بسیار بهتر باشد همچنین باعث می شود پهنای باند کاهش یابد و امنیت و همچنین حفاظت اطلاعات ارسال شده فراهم می شود.

تکنولوژی نمایشگر
در حال حاضر به دلیل پیشرفت در تکنولوژی نمایشگرها چندین نوع مختلف و گوناگون از نمایشگرها تولید و در بازار وجود دارد که در دستگاه‌های تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از رایج ترین  نمایشگر های موجود نمایشگر لامپ اشعه کاتدی می باشد به طور کلی می توان گفت که از نظر تیم طی این نوع از نمایشگر ها بسیار گران نیستند و همچنین تکنولوژی های ویرایش شده برای آنها وجود دارد که سبب میشود کیفیت تصویر در حالت بسیار مطلوبی قرار بگیرد یکی از مواردی که در رابطه با نمایشگر های لامپ اشعه کاتدی لازم است تا آن را بیان کنیم این است که رزولوشن اصلی این نمایشگر ها به طور ثابت نیست.
دومین نمایشگر مورد استفاده در سیستمهای تلویزیون نمایشگر فلت یا پلاسما می باشد لازم به ذکر است که پنل فلت و همچنین نمایشگر پلاسما ضخامت به اندازه یک اینچ دارند که قادر می باشند مانند یک تابلو از دیوار آویزان و نصب شود و همچنین قابلیت این را دارند که بر روی پایه قرار بگیرند لازم به ذکر می باشد که بعضی از مدل ها را می توان به صورت نمایشگر رایانه نیز مورد استفاده قرار داد.

پنل ال سی دی
پنل ال سی دی در حقیقت جز اصلی نمایشگر یا نمایشگر کریستال مایع به عنوان پنل رنگی اصلی که از تمامی آرایش های پیکسلی و همچنین ثابت پیکسل های اصلی سه رنگ اصلی پشتیبانی می کند استفاده می کند که در تمامی تلویزیون های ال سی دی که در گذشته استفاده میشد کاملاً یکسان می باشد.
پنل ال ای دی
پنل ال ای دی تنها وجه تفاوتی که این پنل با پنل ال سی دی دارد صفحه پشت لایه ال سی دی می باشد که وظیفه آن تغذیه و همچنین او رسانی به لایه ها را بر عهده دارد که این عمل در تلویزیون های ال سی دی قدیمی وظیفه تامین نور و همچنین تغذیه این لایه را نیز بر عهده داشت که در حال حاضر با یک جهش و فرآیند در تلویزیون های ال ای دی بک لایت در پشت این تلویزیون ها بسیار نازک تر شده و در عوض به جای آرایش  فلورسنتی از ال ای دی و همچنین دیود های ساطع کننده نور بهره می برند که این عمل باعث می‌شود تا دقت بکلایت در تغذیه و روز رسانی شدت بسیار بالاتری داشته باشد.
پنل OLED
از دیگر پنل های استفاده شده در سیستم های تلویزیون پنل oled می باشد به طور کلی در پنل‌های اولد از لامپهای ال ای دی ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرند که از خصوصیات آنها می توان گفت که به صورت جداگانه اقدام به تولید نور میکند که در نتیجه سبب میشود که نمایشگر تلویزیون بتواند رنگ های تیره و همچنین رنگ مشکی را به صورت بسیار طبیعی به نمایش در بیاورد که این امر خود در کیفیت نمایش بسیار موثر می باشد همچنین از دیگر مزایا های پنل‌های اولد این است که در پنل‌های اولد زاویه دید بسیار خوبی وجود دارد.

نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران

 

پنل های کیو ال ای دی
در واقع و در حقیقت می توان گفت که پنل های کیو ال ای دی همان پنل های ال ای دی می باشند و تنها تفاوت آنها در فناوری نقاط کوانتومی به کار رفته در آنها می باشد لازم به ذکر است در این تکنولوژی لایه ای از نانو کریستال ها را بر روی پنل ال ای دی جایگذاری می کنند که در حالت برخورد نور روشن می شود که موجب درخشش تصویر در نمایشگر و همچنین موجب افزایش کنتراست رنگ خواهد شد.
لازم به ذکر است که هر کدام از پنل های ذکر شده در قسمت بالا دارای مزایا و همچنین معایب مخصوص به خود می باشند به عنوان مثال در نمایشگر ال سی دی پنل تخت ممکن است زاویه مشاهده و همچنین زاویه نمایش کمتر و باریک تر باشد که این امر باعث می‌شود تا مقداری با محیط خانه تناسب نداشته باشد همچنین صفحه‌ای نورافکن عقبی به صورت طبیعی در حالتی که اتاق یا محیط کاملاً روشن باشد به خوبی عمل نخواهد کرد و برای مشاهده به مکان های تاریک احتیاج می باشد. در سال های گذشته از پنل های ال ای دی جهت ساخت تلویزیون ها مخصوصاً تلویزیون هایی با سایز و اندازه بزرگ استفاده می شد همچنین نمایشگر های ال ای دی دارای ضخامت بسیار باریک تری در مقایسه با نمایشگر های ال سی دی هستند و همچنین مصرف برق کمتری را دارا می باشند ولی از نظر کیفیت تصویر تفاوت بسیار زیادی با ال سی دی ها ندارند از نظر قیمت نیز می‌توان گفت نمایشگرهای الیدی مقداری گران تر در مقایسه با نمایشگر های ال سی دی هستند.
وضوح تصویر
در این قسمت سعی داریم تا به مقایسه وضوح تصاویر و همچنین اندازه در انواع سیستم های تلویزیونی بپردازیم.
تلویزیون با وضوح کم
لازم به ذکر است که تلویزیون با  وضوح کن یک سیستم تلویزیونی می باشد که دارای کیفیت کمتری از تلویزیون استاندارد می باشد و همچنین وضوح تصویر در این تلویزیون ها ۲۴۰p است.

تلویزیون با وضوح استاندارد
به طور کلی می‌توان گفت تلویزیون با وضوح استاندارد به تصاویر تلویزیونی گفته می شود که دارای وضوح تصویر ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل باشد که بهترین اندازه برای کیفیت  تلویزیون های ۳۲ اینچ می باشند همچنین لازم به ذکر است که استفاده از تلویزیون های بسیار بزرگ مانند تلویزیون های ۷۵ اینچ برای این کیفیت مناسب نخواهد بود و استفاده کردن از تلویزیون های با اندازه بزرگتر موجب تار شدن و همچنین بد شدن کیفیت خواهد شد.
تلویزیون با وضوح بالا
به طور کلی می توان گفت تلویزیون با وضوح بالا در یک سیستم تلویزیونی اطلاق می‌شود که در آن با یک وضوح بالاتر ای از تصویر مورد استفاده قرار می گیرد همچنین لازم به توضیح بیشتر است که وضوح تصویر در این تلویزیون ها ۷۲۰p و ۱۰۸۰p می باشد.
تلویزیون با وضوح بسیار بالا
تلویزیون با وضوح بسیار بالا یک سیستم تلویزیونی بسیار با کیفیت می باشد که از این سیستم تلویزیون تحت عنوان اولترا اچ دی نیز یاد می شود که بیشتر به صورت فورکی و 8 کی در بازار موجود می باشد همچنین لازم به بیان است که حداقل ترین اندازه در این تلویزیون ها ۴۰ اینچ است که موجب می شود یک تصویر با کیفیت بسیار بالا را داشته باشیم همچنین لازم است و دقت کنید استفاده کردن از این اندازه می تواند به شما کیفیت بسیار بالایی را ارائه دهد و عملاً از این مقدار کمتر باعث افت تصویر خواهد شد.
عمر مفید انواع نمایشگر های تلویزیون
به طور کلی می توان گفت عمر مفید پنل های پلاسما تا صد هزار ساعت می باشد یعنی اگر شما روزانه بین ۵ الی ۸ ساعت اقدام به تماشای محتوا در یک نمایشگر کنید عمر مفید پنل های آن نمایشگر ۳۴ تا ۵۰ سال خواهد بود. پنل‌های اولد اوایل از آرایش پیکسلی بسیار آسیب پذیری استفاده می کرد که دارای عمر مفید بسیار پایین بود عمر مفید پنل های اولد در گذشته چیزی بین ۳ تا ۶ هزار ساعت بود ولی در حال حاضر به دلیل پیشرفت فناوری و همچنین تکنولوژی های به کار رفته عمر مفید آنها به حدود ۸ تا ۱۲ هزار ساعت افزایش یافته است یعنی چیزی در حدود ۴ تا ۸ سال عمر مفید نمایشگرهای اولد می باشد.
نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که پنل های ال ای دی دارای انواع مختلف و گوناگونی می باشد که هر کدام وابسته به روشنایی و همچنین کنترل خطی که دارند دارای عمر مفید گوناگون و متفاوتی هستند ولی به طور کلی می‌توان گفت این نمایشگرها بین ۳۰ تا ۶۰ هزار ساعت عمر مفید دارند که می توانند ۸ الی ۱۵ سال را بدون دردسر کارکرد مفید داشته باشند.

نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران

تلویزیون سیاه و سفید
یکی از ساده ترین سیستم های تلویزیون سیستم تلویزیون  سیاه و سفید بود که در گذشته از آن استفاده می شد در تلویزیون  سیاه و سفید کمترین پردازش را شاهد بودیم .
واژه های مربوط به تلویزیون
به طور کلی می‌توان گفت وضوح تصویر به مجموعه ای از نقاط من فردی می گویند که به عنوان پیکسل بر روی یک صفحه نمایش  وجود دارد همچنین کنتراست  که معیار برای اندازه‌گیری میزان نقاط روشن و تاریک در یک صفحه نمایش می باشد. همچنین روشنایی تصویر می تواند مقدار لرزش و همچنین ضعف و خرابی رنگ ها را اندازه گیری نماید. یکی دیگر از مواردی که لازم است تا آن را مورد بررسی قرار دهیم بک لایت در تلویزیون می باشد واژه بک لایت در تلویزیون یکی از واژه هایی میباشد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد به طور کلی می‌توان گفت نور پس زمینه تلویزیون بک لایت می گویند در حقیقت بکلایت همان منبع نوری میباشد که برای ایجاد تصویر روی پنل تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد لازم به ذکر است که در گذشته و در تلویزیون های قدیمی قسمتی به نام بک لایت تعبیه نشده بود و با تولید تلویزیون های ال سی دی و همچنین تلویزیون های ال ای دی قسمت بک لایت جهت تکمیل کردن سیستم تلویزیون مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از مهمترین اجزای قطعات تلویزیون به حساب می آید.

 

نمایندگی تعمیر در شمال تهران

led \va
لازم به ذکر است که پنل های va تنوع بسیار زیادی می باشد که همین موضوع سبب شده تا روشنایی و همچنین قیمت تلویزیون و تکنولوژی ساخت آنها با هم متفاوت باشد  به طور کلی می‌توان گفت که در ساده‌ترین حالت شاهد ۲۵۰ نیت روشنایی و در بهترین حالت ۲۴۰۰ نیت روشنایی واقعی را شاهد خواهیم بود همچنین در بعضی از تلویزیون های سونی مانند بعضی از مدل هایی که شرکت سونی اقدام به تولید آنها کرده است می تواند به راحتی ۴ هزار نیز روشنایی را ارائه دهد.
OLED
این نوع از پنل ها در واقع از جدیدترین و همچنین پیشرفته ترین و بالاخص از حساس ترین نوع پنل هایی هستند که از بک لایت استفاده نمی کنند لازم به ذکر است که در این پنل ها روشنایی حدود ۱۲۵ نیت تا ۱۰۰۰ نیت را شاهد خواهیم بود.

باند در سیستم های تلویزیون
فونت های مختلف و گوناگونی در تلویزیون ها مورد بهره برداری و استفاده قرار می گیرد که این با آنها بستگی به کشور و همچنین نقطه مورد استفاده شده دارد لازم به ذکر است که فرکانس های پایین تر پهنای باند کافی برای تلویزیون را ندارند همچنین در بسامد های بالاتر  اکثراً مانند موج های نور عمل می کنند و این فرکانس ها قادر به نفوذ در ساختمان ها نیستند و یا از اطراف موانع به خوبی رد نخواهند شد .
تلویزیون هوشمند چیست؟
تلویزیون هوشمند نیز مانند یک گوشی هوشمند از تعداد بسیار زیادی از خدمات پشتیبانی می کند خدماتی که می تواند با اتصال به اینترنت صورت بگیرد تلویزیون های معمولی قادر به انجام  نخواهند بود به طور کلی می‌توان گفت که این قابلیت ها مانند یک کامپیوتر می باشد که در داخل آنها تعبیه شده است و به مصرف کننده خدمات بیشتری را ارائه می دهد برنامه ها و قابلیت های استفاده شده در تلویزیون های جدید می توان به جریان رسانه‌ای و همچنین مرور وب و بازی‌ها و از همه مهمتر اتصال به اینترنت اشاره نمود.

دلیل احتیاج به تلویزیون هوشمند چیست؟
به طور کلی می‌توان گفت که تلویزیون های هوشمند دارای ویژگی ها و همچنین قابلیت های بسیار زیاد و متنوعی هستند که یکی از این ویژگی ها و قابلیت ها استفاده و بهره بردن از گوشی تلفن خود بر روی تلویزیون می باشد تلویزیون های هوشمند دارای امکانات و ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی می باشند که می‌تواند نظر بسیاری از مصرف کنندگان و کاربران را به سوی خود جلب نماید که این ویژگی ها و قابلیت ها به دلیل استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا و برنامه های کاربردی می باشد که بسیاری از شرکت های بزرگ اقدام به تولید تلویزیون های هوشمند نمودند و با در نظر گرفتن نیاز ها و احتیاجات کاربران اقدام به تولید تلویزیون های بسیار با کیفیت و با قابلیت های بسیار بالا نمودند.
نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت
یکی از ویژگی ها و قابلیت هایی که در حال حاضر در تمامی تلویزیون های هوشمند قابل مشاهده می باشد امکان اتصال به اینترنت در این نوع تلویزیون ها است که در بیشتر تلویزیون های یک ورودی کابل اینترنت در پشت تلویزیون تعبیه شده است ولی در حال حاضر با لطف فناوری و تکنولوژی های به کار رفته اتصال به اینترنت بدون سیم صورت می گیرد لازم به ذکر است که روند اتصال تلویزیون به اینترنت بسیار شبیه به روند اتصال لپ تاپ به اینترنت می باشد. همچنین بسیاری از تلویزیون های هوشمند از اتصال بی سیم پشتیبانی می کنند ولی پیشنهاد ما این است که با استفاده از اتصال سیمی  به اینترنت متصل شوید.

 

تعمیرات ال ای دی ال جی در محل شمال تهران

نمایندگی تعمیر ال ای دی شمال تهران

بررسی قابلیت های تلویزیون هوشمند
تلویزیون هوشمند قابلیت های بسیار زیاد و متنوعی گنجانده شده است مانند تایپ کردن و همچنین ایمیل و همچنین پشتیبانی کردن از انواع و اقسام usb ها و وب گردی از اندک قابلیتهای یک تلویزیون هوشمند به حساب می آید از دیگر قابلیت ها و ویژگی های که تلویزیون هوشمند می توان به تماشای فیلم های درخواستی شاد کرد به این صورت کاربر می‌تواند با گشت و گذار و جستجو در وب و مشاهده کانال های مختلف اقدام به تماشای فوتبال موسیقی و یا هر برنامه  مورد نظر خود نماید همچنین بسیاری از تلویزیون های هوشمند دارای بازی های آنلاین می باشند که توسط شرکت مرکزی تعبیه و بر روی تلویزیون ها نصب شده است از دیگر برنامه ها و قابلیت های یک تلویزیون هوشمند می توان به اسکایپ اشاره نمود که با افزودن یک وب ب به کاربر این امکان را می دهد تا دوستان و خانواده خود  با تلویزیون صحبت نماید.
بررسی برنامه های یک تلویزیون هوشمند
به طور کلی می‌توان گفت که تمامی تلویزیون های هوشمند دارای یک صفحه اصلی می باشد که به کاربر این امکان را میدهد تا تمامی توابع مختلف تلویزیون را مشاهده نماید و از آنها استفاده کند و همچنین می تواند به انواع فروشگاههای برنامه ها اتصال بیابد نکته مهم و حائز اهمیت این است که در حال حاضر تمامی برنامه های موجود در تلویزیون های هوشمند به صورت کاملا رایگان است همچنین نرم افزارهای مورد استفاده در تلویزیون های هوشمند شامل بازی ها و همچنین رادیو اینترنتی و همچنین مشاهده آب و هوا و سرگرمی است.
نحوه استفاده از برنامه های مختلف در تلویزیون های جدید
نکته مهمی که در این قسمت لازم است تا آن را بیان کنیم این است که تلویزیون های مختلف هر کدام دارای سیستم عامل های مختلف و منحصر به فرد خود هستند و کاربران می توانند یک برنامه را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهد  بسیاری از تلویزیون های هوشمند می‌توانند برنامه‌های کاربردی خود را از فروشگاه های اندروید تهیه نمایند و تمامی مشتریان و همچنین مصرف کنندگان می توانند در هر نقطه از جهان به این برنامه ها دسترسی داشته باشند.
نحوه کنترل تلویزیون های هوشمند
لازم به ذکر است که در یک گوشی هوشمند کنترل و همچنین پشتیبانی به واسطه یک صفحه لمسی برای امر کنترل و نظارت صورت می‌گیرد که این کار بسیار آسان می باشد اما برای یک تلویزیون بزرگ این قابلیت کافی نمی باشد برای همین بسیاری از تولید کنندگان به دنبال این هستند که امر کنترل بر دستگاه تلویزیون هوشمند را توسعه دهند.

تماس با ما

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *