مرکز خدمات تلویزیون ال جی |09127384085-33641842-66221407

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

 

 

 

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

 

 

شرکت های سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از نام LED برای تلویزیون های خود استفاده می کنند. شرکت بزرگ سونی اولین شرکتی بوده که تلویزیون های ال ای دی را روانه بازار کرد است. در تلویزیون های LCD از لامپ های فلورسنت استفاده میشه که حالا به جای آن از سیستم نورافشانی در ال ای دی ها استفاده می کنند. در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی برای روشن کردن صفحه ی نمایش از دیودهای پخش کننده نور در قسمت پشت و دورتادور تصویر استفاده می‌شود.

تماس با تعمیرات ال ای دی ال جی

از نمایشگرهای ال ای دی بزرگ برای استادیوم ها و مراکز تجاری استفاده می کنند. جدیدا استفاده از تلویزیون های ال ای دی بدلیل بالا بودن طول عمر نمایشگر و صرفه جویی انرژی , مقرون به صرفه تر از نمایشگرهای دیگر است و به جای استفاده از جیوه از عناصر دیگری مثل گالیوم و آرسنیک بهره گرفته شده است.

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

 

معرفی تلویزیون های ال ای دی (LED)
تلویزیون های ال ای دی همان تلویزیون های ال سی دی قدیم هستند اما پیشرفته تر و با فناوری جدید به روزتر و البته با فضوح تصویر بهتر از قبل و سوسو زدن کمتر. تلویزیون های ال سی دی قدیمی برای روشن کردن صفحه نمایش از صفحات کریستال مایع منبع نوری در پشت پنل خود استفاده می کردند و معروف ترین تلویزیون ال سی دی که وارد بازار شد از ماده فلوئورسنت در پشت پنل خود استفاده کرده بود. در واقع در تلویزیون های جدید نوع لامپ ها تغییر کرده است . از لامپ‌های ال ای دی در ساخت تابلوها و بنرهای تبلیغاتی لامپی که در سطح شهر و بالای در مراکز خرید موجود است استفاده می‌کنند.چون لامپ‌های ال ای دی قادر به تولید نور سفید نیستند استفاده از آن ها در تولید مانیتور با اختلال روبه‌ رو شده است. و هنوز مانیتوری که از این تکنولوژی لامپ‌های ال ای دی در ساختشان به کار گرفته شده باشد وجود ندارد. طول عمر لامپ های LED بین 30000 تا 60000 ساعت است که پس از اتمام این تایم با تغییراتی در میزان کم یا زیاد شدن نور پس زمینه و میزان روشنایی همراه است.
مقایسه صفحه نمایشگر LED نسبت به LCD
-تصویر در صفحه های ال ای دی خیلی روشن است و کنتراست خیلی بهتری دارد.
-ال ای دی ها برق بسیار کمتری مصرف می کنند. در مقایسه بین تلویزیون های هم سایز ال ای دی و ال سی دی , 40 درصد مصرف برق کمتری دارند.

 

تعمیرگاه ال ای دی ال جی

-آلودگی زیست محیطی کمتری نسبت به ال سی دی ها دارند.
-طیف رنگ در آن ها بسیار وسیع تر است.
-فرکانس عوض کردن تصویر در آن ها بالاتر است.

 

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

 

 

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

تاریکی موضعی( Local Dimming )
تلویزیون های ال ای دی ؛ با قابلیت تاریک و یا روشن کردن قسمت هایی از صفحه باعث می شود رنگ سیاه، طبیعی تر و عمیق تر نشان داده شود و به این دلیل نسبت کنتراست واقعی تصویر افزایش پیدا خواهد کرد. این مشکل همان تاریکی موضعی، نام دارد این مشکل باعث می شود نور نقاط روشن بر روی نقاط تیره تاثیر بگذارد یعنی نور تابیده شده به نقاط تاریک پخش می شود و بر تاریکی نقاط تاریک تاثیر می گذارد میزان و شدت این مشکل در تلویزیون های مختلف تفاوت دارد. لبته این مشکل در شرکت های سازنده و مدل های مختلف شدت کم و زیاد دارد و در بسیاری از مدل های امروزی آنقدر کم است که اصلا قابل مشاهده نیست.
چند نمونه از بهترین تلویزیون های 2020-2018 ال ای دی با قابلیت تاریکی موضعی
– تلویزیون سونی مدل X9000E
– تلویزیون سونی مدل X7000E
– تلویزیون سونی مدل X8500E
– تلویزیون ال جی مدل UJ651
– تلویزیون سونی مدل X8000E
– تلویزیون ال جی مدل SJ800V
– تلویزیون ال جی مدل UJ670V
– تلویزیون ال جی مدل LJ571D
– تلویزیون سامسونگ مدل MU7350
– تلویزیون سامسونگ مدل MU7000
انواع مختلف تلویزیون های LED
Full-array – یا Full LED نداشتن تاریکی موضعی
تعداد خیلی معدودی از تلویزیون های LED از این نوع پنل استفاده می کنند و بسیاری از مردم با مفهوم آن آشنا هستند این نوع تلویزیون ها شبیه تلویزیون های ال سی دی هستند با این تفاوت که بجای CCFL نور پس زمینه توسط LED روشن می شود.

Edge-LED – نداشتن تاریکی موضعی
بیشتر تلویزیون های LED امروزی از این نوع هستند اولین مدل Edge-LED یا Edge-lit توسط برند سامسونگ در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته و رونمایی شد . ویژگی اصلی و متمایز کننده این نوع تلویزیون ها باریک بودن آن ها است (کمتر از یک اینچ ضخامت دارند). وزن این تلویزیون ها نیز بسیار کم و سبک است و مناسب نصب بر روی دیوار هستند. برخلاف فول ال دی ها در Edge-LED تمام ال ای دی ها در لبه های پنل قرار دارند و در دور تا دور پشت پنل پخش نشده اند اما ال ای دی ها قادرند نور را به مرکز و سطوح دیگر صفحه بتابانند.
Full-array -یا Full-LED با تاریکی موضعی

 

سزویسکار سیار ال ای دی ال جی

در حال حاضر بهترین انتخاب نوع تلویزیون های LED به شمار می روند ال ای دی ها در تمام سطح پشتی پنل گسترده شده اند اما شدت روشنایی و یا تاریکی هر نقطه از صفحه توسط ال ای دی ها به صورت جداگانه قابل کنترل است. کیفیت تصویر و سطح رنگ مشکی بسیار بالاتر و بهتر است و تصاویر با کیفیت بهتری نسبت به ال سی دی ها نمایش داده می شوند.
Edge-lit – یا Edge-LEDبا تاریکی موضعی
این نوع تلویزیون های ال ای دی در سال ۲۰۱۰ میلادی معرفی شدند در حال حاضر برخی از برند های سامسونگ، ال جی و سونی با این ویژگی عرضه شده اند. ایده بکار رفته در این تلویزیون ها امکان خاموش کردن برخی از قسمت های صفحه به صورت مجزا و مستقل را دارد البته بدون استقاده از ال ای دی در پشت آن منطقه ها, چون در مدل , ال ای دی ها فقط در لبه های پنل قرار دارند. در کیفیت تصویر مشکل یکسان نبودن روشنایی و شدت نور در سرتاسر پنل در این نوع از Edge-LED ها نیز وجود دارد و لبه های تلویزیون روشن تر از وسط صفحه است و کیفیت تصویر نیز به خوبی Full-LED با تاریکی موضعی نیست.

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

مقایسه تلویزیون های ال ای دی , پلاسما و ال سی دی
یک قرن از تولید اولین جعبه جادویی گذشته و همچنان برند‌های بزرگی هم چون سونی، سامسونگ، ال‌جی، پاناسونیک ، شهاب و ایکس ویژن در ساخت مدل‌های متنوع با هم رقابت می‌کنند. اما نمی‌توان به‌یقین گفت محصول کدام برند بهتر است، زیرا همه آنها از تکنولوژی منحصر به فرد خود استفاده میکنند و در کارنامه خود محصولات ناکارآمد هم نیز دارند. پس انتخاب تلویزیون با کیفیت خوب و قیمت مناسب، فقط در نام برند و شرکت سازنده آن خلاصه نمی‌شود. پیش از خرید باید اطلاعات مفیدی را بدانیم درباره نوع تلویزیون، اندازه و امکاناتی که از تلویزیون می‌خواهیم و چقدر بودجه داریم.
سالیان سال است که از تصاویر سیاه و سفید دور شده ایم از لامپ تصویری ها گذر کرده ایم تا به ال ای دی , ال سی دی و پلاسما رسیدیم. در این مقاله نگاهی اجمالی به مشخصات هر کدام کرده و با هم مقایسه می کنیم.
هر سه نوع تلویزیون ال‌سی‌دی، پلاسما و ال‌ ای‌ دی در ظاهر شبیه هم هستند اما از نظر فناوری باهم فرق دارند.
نمایشگر صفحه های ال‌سی‌دی از دو لایه مواد شفاف ساخته شده‌اند که قطبی شده و محکم به هم چسبیده‌اند. یکی از این لایه ‌ها، کریستال‌های مایع را محکم نگه می‌دارد. این کریستال‌ها از خودشان نوری ندارند و از یک منبع خارجی مثل لامپ‌های فلورسنت نور می‌گیرند.
اما اساس فناوری ساخت نمایشگرهای پلاسما، لامپ‌های فلورسنت است. صفحه نمایش های پلاسما از چندین سلول تشکیل شده است که هرکدام از آن ها دو صفحه ی شیشه ‌ای مجزا دارد. در فاصله بین این دو صفحه ی شیشه ای گاز نئون و زنون تزریق می‌شود که در روند تولید و ساخت به صورت پلاسما (مایع) درمی‌آیند. هنگام وصل شدن سیم تلویزیون به برق، این گازها ی تزریق شده , فسفرهای آبی، قرمز و سبز تولید می‌کنند که در نهایت موجب تشکیل شدن تصویر می‌شوند.
در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی نیز برای روشن کردن صفحه نمایش از دیودهای پخش‌‌کننده نور در قسمت پشت و یا دورتادور آن استفاده می‌شود. با بهره گیری از این چراغ ‌ها تصاویر مشکی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و کنتراست آنها هم بالاتر است.

 

 

 

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

 

 

 

تعمیرکارال ای دی ال جی در محل

تلویزیون‌های ال ‌ای ‌دی در مقایسه با ال ‌سی ‌دی‌ها از کنتراست تصویر بهتر و بالاتری برخوردارند. تلویزیون های ال‌ سی‌ دی برای درست کردن تصاویر تیره باید کریستال‌ ها را دورانی بچرخاند و راه نوری که از پشت صفحه می‌تابد، سد کند. این مساله یکی از مشکلات بزرگ آنهاست زیرا با جلوگیری از تابش نور، کنتراست تصویر کاهش پیدا میکند و جزئیات آن از بین می‌رود. اما در تلویزیون‌های ال ‌ای‌ دی با استفاده از قابلیت تیرگی موضعی، میزان نور صفحه کنترل می شود و این مشکل از بین می رود. در حقیقت ال ‌ای‌ دی‌ ها به جای جلوگیری از تابش نور، آن را پشت تصاویر تیره پنهان می‌کنند. به این صورت تصاویر تیره بهتری به دست می‌آید.
از آنجایی که تلویزیون های ال ‌سی‌ دی از یک منبع جداگانه برای تولید نور استفاده می‌کنند، می‌توان میزان نور را به راحتی از تنظیمات تلویزیون و با توجه به اتاقی که تلویزیون در آن قرار دارد، کم یا زیاد کرد. اما پلاسما هر سلول نور مورد نیازش را خودش تولید می‌کند. این مساله باعث می‌شود دیدن تصاویر تلویزیون‌های پلاسما در محیط‌های پرنور , فضاهای باز و ساعاتی از روز کمی سخت‌ تر باشد. به همین دلیل برای پخش تصاویر تبلیغاتی در بیلبوردها یا در محیط‌های پر‌نور از ال‌ سی ‌دی استفاده می‌کنند.

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

ال‌ سی ‌دی‌ ها تقریبا 60000 ساعت عمر مفید می‌کنند که معادل حدودا هفت‌ سال استفاده مداوم و شبانه‌روزی است. در تلویزیون‌های پلاسما بخاطر اینکه وظیفه درست کردن نور بر عهده خود سلول‌هاست عمرشان را مدت زمانی در نظر می گیرند که درخشندگی کریستال ها نصف شود. پلاسماهای قدیمی حدود 20000 ساعت عمر می کنند اما طول عمر انواع جدید آنها مثل ال ‌سی ‌دی‌ ها حدود 60000 ساعت است. اکثر سازندگان تلویزیون‌های ال ‌ای‌ دی نیز مدعی می شوند طول عمر ‌محصولاتشان بیش از 100 هزار ساعت است. تلویزیون‌ های پلاسما توسط شرکت های پاناسونیک، سامسونگ و ال جی تولید می‌شوند و در سایز 42 اینچ و 65 اینچ ساخته می شود در بعضی از مدل‌های شرکت پاناسونیک که تا سایز 150 اینچ هم تولید شده است .
ال ‌سی ‌دی ها‌ به دلیل تنوع قیمت و سایز ، پر فروشترین نوع تلویزیون‌های موجود در بازار هستند که خریداران علاقه ی زیادی به آنها دارند و بین مردم بسیار پرفروش است .اما ضعف این تلویزیون در نمایش رنگ مشکی است که کمی ضعیف عمل می‌کند. بین انواع تلویزیون‌ها، ال‌‌ ای ‌دی ها‌ کمترین میزان مصرف انرژی را دارند و می‌توانند تا 40 درصد از میزان مصرف انرژی کم کنند. بعد از آن ال ‌سی ‌دی ها، به دلیل داشتن منبع نوری جداگانه و در آخر هم ‌پلاسما که معمولا دو برابر ال‌سی‌دی انرژی مصرف میکند و برای کشورهایی که هزینه تولید انرژی در آن ها بالاست مانند کشورهای اروپایی گزینه مناسبی نیست و به صرفه نمی باشد.
برسی تلویزیون ها از لحاظ قیمت

 

خدمات در محل ال جی

بزرگترین مزیت پلاسما قیمت مناسب آن نسبت به ال سی دی و ال ای دی ها می باشد. بخصوص در تلویزیون هایی با سایز های بزرگ که عموما سایز های بزرگ پلاسما ارزانتر از ال سی دی با همان سایز می ‌باشد .مسئله دیگر این است که تلویزیون پلاسما از سایز 42 اینچ تا 63 اینچ را در بر میگیرد که این سایزها ارزانتر از ال سی دی است اما با توجه به کوچک بودن فضا های امروزی و یا بنا بر سلیقه مشتری تلویزیون با سایز زیر 42 اینچ بیشتر مورد پسندو نیاز مشتری باشد، که در این صورت ال سی دی ها بهترین انتخاب می باشند و نیاز مشتری را براورده می نماید .که درواقعیت برای تولید كنندگان تولید تلویزیون پلاسما با سایز زیر 42 اینچ صرف نمی كند. ال ای دی نیز به دلیل جدید و به روز بودن تكنولوژی و ورود تازه آن به بازار در حال حاضر بسیار گران قیمت است.
برسی تلویزیون ها از لحاظ وزن

مرکز خدمات تلویزیون ال جی

ال سی دی ها سبکتر از پلاسما در همان سایز می‌باشند .چون در ساخت ال سی دی برای صفحه نمایش از پلاستیك و در پلاسما از شیشه استفاده می‌شود سبک است و حمل و نقل آن آسان تر و در نتیجه گزینه ی مناسبی برای نصب روی دیوار می باشد.كه البته این یك مزیت برای تلویزیون های پلاسما می باشد كه اگر ضربه به صفحه نمایش آن بر خود کند خراب نمی شود.در حالیكه در ال سی دی ها ضربه ممكن است بر روی صفحه صدمه وارد کند.

 

تماس و مشاوره با ما

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *