پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون ال جی

پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون ال جی و راه حل آن

وقتی شما با پیغام برنامه­ ریزی نشده (Not programmed) از سمت تلویزیون­تان روبه­رو می­شوید ، به این معناست که کانال یابی به درستی صورت نگرفته است. برای کانال یابی درست می‌توانید از روش کانال­ یابی خودکار یا دستی استفاده نمایید.

کانال یابی خودکار : (Auto Tuning)

برای کانال یابی خودکار می­توانید مسیر زیر را دنبال نمایید.

ابتدا دکمه‌ی Smart که بر روی کنترل دستگاه قرار دارد را بزنید و از آن طریق وارد Setting > Channel در تنظیمات تلویزیون شوید.
در منو، از گزینه­ی Auto Tuning یا کانال‌یابی خودکار استفاده نمایید.
توسط گزینه‌ی Start روند کانال یابی را آغاز نمایید.
در آخر کار، گزینه‌ی Done را انتخاب کنید و خارج گردید.
کانال یابی دستی : (Manual Tuning)

برای انجام کانال‌یابی دستی می­توانید مراحل زیر را انجام دهید.

گزینه‌ی کانال یابی دستی را با وارد شدن به بخش تنظیمات و منوی کانال­ها انتخاب کنید.
بعد از آن از گزینه‌ی تلویزیون دیجیتال استفاده نمایید و در قسمت UHFCH کد هر کانال را وارد کنید. از طریق روابط عمومی استان می­توانید کد شهرستان محل سکونت خود را دریافت کنید.
به عنوان آخرین اقدام گزینه‌ی به روز رسانی یا افزودن را انتخاب کنید تا بتوانید کانال ایجاد شده را اضافه نمایید. اگر این گزینه را مشاهده نمی­کنید به بررسی آنتن بپردازید.
همان طور که گفته شد برای دریافت کانال‌های دیجیتال در تلویزیون‌های ال­جی، می‌توانید از این دو روش کانال یابی استفاده نمایید. کانال یابی خودکار، شبکه‌ها را بر اساس ترتیب و نام ارائه شده توسط صدا و سیما انجام می­دهد.

یکی از مزایای کانال یابی دستی این است که شبکه‌ها به صورت مرتب شده دریافت می­شوند و کانال­های تکراری در آن­ها نیست. در کانال‌ یابی به روش دستی به شماره‌ی پهنای باند کانال‌ها نیاز دارید . می­توانید این از صدا و سیمای منطقه‌ی خود این اعداد را دریافت کنید.

اما اگر به شماره‌ی پهنای باند کانال‌ها دسترسی ندارید، از گرینه­ی کانال یابی خودکار استفاده نمایید.

توجه به آنتن تلویزیون ال جی

علاوه بر کانال یابی باید به آنتن تلویزیون خود نیز توجه کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

اگر امکان افزودن یا به روزرسانی وجود نداشته باشد و تلویزیون شما پیغام «بدون سیگنال» دهد، احتمالا در دریافت سیگنال مشکل وجود دارد.

این اختلال می‌تواند ناشی از بروز ایراد در آنتن، کابل آنتن، پورت آنتن تلویزیون و یا زاویه‌ی قرارگیری آنتن باشد.

باید توجه داشت که آنتن دهی برای کانال یابی و دریافت آن­ها در مناطق مختلف متفاوت است. به همین علت یکی از نکات در تهیه­ ی آنتن، توجه به منطقه­ی زندگی می­باشد.

ممکن است در یک سری از مناطق یک آنتن معمولی و رومیزی برای دریافت شبکه‌ها عملکرد مناسبی داشته باشد. این در حالی است که برخی مناطق برای عملکرد صحیح خود به آنتن هوایی نیاز دارند.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

پیغام برنامه­ ریزی نشده یکی از مشکلات رایج در تلویزیون­های ال­جی می­باشد که می­توانید برای رفع آن از نکات ذکر شده استفاده نمایید.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر تلویزیون در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *