آب خوردگی تلویزیون ال جی

آب خوردگی تلویزیون

آب خوردگی تلویزیون یکی از رایج­­ ترین مشکلات در انواع مختلف تلویزیون­ها می ­باشد، این مشکل را می توان یکی از اصلی ­ترین دلایلی دانست که تلویزیون نیاز به تعمیر دارد و در صورت عدم تعمیر روشن نخواهد شد.

بسیاری از افرادی که اولین بار با این واژه مواجه می­شوند، بر این باورند که این مشکل ممکن است ناشی از ریختن آب روی تلویزیون باشد. اما آب خوردگی دستگاه به دلیل ورود مایعاتی همانند شیشه ­شور به داخل پنل تلویزیون ­ها اتفاق می­افتد. همچنین این احتمال وجود دارد که رطوبت زیاد هوا در مکانی که تلویزیون در آن قرار دارد، عامل این اتفاق باشد.

هنگامی که مواد شیشه شور به صورت کاملا مستقیم و از فاصله­ ی بسیار کم قاب و صفحه نمایش اسپری می شود، می ­توانند وارد دستگاه شده و باعث آب خوردگی آن شوند. این مواد به دلیل رسانا بودن هنگامی که به فلت های انتقال تصویر می رسند، باعث ایجاد جرقه شده و در ادامه­ باعث سولفاته شدن مدار می ­شوند. همچنین مشکل سوختگی مدارهای ظریف و حساس را نیز به دنبال دارد

چگونه متوجه آب خوردگی تلویزیون شوید؟

اگر بر روی صفحه­ی تلویزیون شما خطوطی با مشخصات رنگی و عمودی ایجاد شود و یا نوارهای سفید و مشکی روی تصویر ظاهر گردد، می توان آن ها را نشانه ای از آب خوردگی دستگاه دانست. همچنین اگر تفاوت روشنایی در دو نیمه­ ی تلویزیون مشاهده شود می ­توان گفت تلویزیون دچار آب خوردگی شده است.

تعمیر تلویزیون معیوب:

برای تعمیر تلویزیونی که دچار مشکل شده است، در ابتدا باید فلت­ هایی را که خراب شده­اند، بررسی کنید. در صورتی که آسیب وارد شده جدی باشد، نیاز به تعویض دارند. در غیر این صورت می­ توان به بهبود مشکلی که در فلت ایجاد شده پرداخت.

ممکن است فلت آسیب دیده و دارای مشکل پس از تعمیر و پس از شروع به کار دوباره­ ی تلویزیون نیز همچنان مشکل داشته باشد. در این حالن بهترین راهکار برای رفع این مشکل این است که، فلت سوخته توسط تکنسین­هایی که در این زمینه دانش کافی دارند، تعویض گردد.

در صورتی که آب خوردگی تلویزیون در زمان خاموش بودن تلویزیون اتفاق افتد، کم­ ترین آسیب به دستگاه شما وارد خواهد شد. اما اگر تلویزیون در حالت روشن باشد آسیب واردشده بیشتر خواهد بود. بهترین راه­حل برای کاهش مشکل، خاموش کردن هر چه سریع ­تر تلویزیون می ­باشد.

برای رفع مشکل آب خوردگی تلویزیون بهتر است در هنگام مواجه با این مشکل ابتدا دستگاه خود را خاموش نمایید. سپس با تعمیرکار مربوطه برای حل این مشکل تماس بگیرید.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک به عنوان یکی از تخصصی­ترین مراکز تعمیرات تلویزیون است که با بهره­گیری از تکنسین­ها و متخصصین باسابقه اقدام به تعمیر انواع مختلفی از تلویزیون ها­ می­کند.

هر تلویزیونی که دچار مشکل شده باشد، در هنگام جابه ­جا کردن آن به تعمیرگاه مربوطه امکان دارد دچار آسیب­های دیگری از قبیل شکستگی یا ترک خوردگی پنل گردد.

تعمیرگاه­ های معتبر و متخصص تلویزیون به منظور کاهش این آسیب­ها امکان تعمیر در محلی که تلویزیون در آن قرار داده را در اختیار مشتری گذاشته تا در کم ترین زمان بهترین عملکرد را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *