تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل |09127384085-33641842-66221407

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

 

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

 

 

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

 

امروزه کمتر کسی هست که نام تلویزیون پلاسما را نشنیده باشد.با اینکه شاید کسی امروز برای خرید تلویزیون پلاسما اقدام نکند، اما کسانی هستند که مطمئنا تلویزیون پلاسما دارند و شاید نیاز به تعمیر تلویزیون پلاسما داشته باشند.ما در مرکز طنین سرویس با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه تعمیر تلویزیون و ضبط و مانیتورهای دودین ،تعمیر تلویزیون lcd و ال ای دی سونی،سامسونگ،ال جی،صنام،تی سی ال و برندهای دیگر چه گارانتی دار و چه بانه ای را بصورت تخصصی انجام می دهیم.

تعمیرات انواع پلاسما ال جی

ویدئوی تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی

ویدئوی زیر که توسط یکی از مشتریان مرکز طنین سرویس می باشد که تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی ایشان انجام شده و دارای ضمانت نیز می باشد و کاملا راضی نیز می باشند.

تلویزیون های پلاسما به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص فنی،در ابعاد بسیار بزرگی قابل تولید می باشند.به عنوان مثال شرکت پاناسونیک تلویزیون ۱۵۲ اینچی پلاسما در سال های ۲۰۱۸ تولید کرد.یکی دیگر از نقاط قوت تلویزیون های پلاسما سرعت تازه سازی تصویر در انها است.REFRESH RATE یا نرخ تازه سازی تصویر به تعداد فرم های نمایش داده شده توسط تلویزیون در هر ثانیه گفته میشود که با علامت HZ نمایش داده میشود.به عنوان مثال عدد ۱۰۰ هرتز نشان میدهد که تصویر تلویزیون شما در هر ثانیه ۱۰۰ بار عوض خواهد شد.

نمایندگی تعمیر پلاسما ال جی

تلویزیون های LED و LCD دارای نرخ تازه سازی تصویر مابین ۴۰ تا ۲۴۰ هرتز هسنتد که معمولا این عدد برای بیشتر تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز میباشد.مقدار مقادیر مابین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هرتز در مدل های بسیار معدودی به کار گرفته شده است و معمولا تلویزیون های سری بالای شرکت های سازنده که از قیمت های بسیار بالایی برخوردار هستند به این سرعت تازه سازی تصویر تجهیز شده اند.این در حالی است که نرخ تازه سازی تصویر در تلویزیون های پلاسما به راحتی تا ۶۰۰ هرتز میرسد که همین امر نشان میدهد تا رسیدن به این مقدار در تلویزیون های LED وLCD تا سال های سال مقدور نباشد.
هرچه سرعت تازه سازی تصویر در یک تلویزیون بالاتر باشد تصاویر بسیار سریع در فیلم های اکشن و مسابقات ورزشی سریع با وضوح بسیار بالا پخش می شوند و دیگر شاهد تاری و ایجاد سایه در نمایش تصاویر نخواهیم بود. این سرعت تازه سازی تصاویر در تلویزیون های پلاسما MOTION BLUR یا تاری تصاویر در اثر حرکت سریع تصاویر را کاملا از بین میبرد.

تلویزیون پلاسما چیست

در واقع تلویزیون های پلاسما برای نمایش تصویر از سلول های حاوی گازهای یونیزه شده یا همان پلاسما استفاده می کنند.تلویزیون های پلاسما روشنایی بسیار بالایی را دارا می باشند و در عین حال رنگ سیاه و مشکی را در نمایشگر خیلی بهتر از LCD نشان می دهند.در حقیقت می توان گفت که تنها رقیب جدی نمایشگرهای پلاسما در رنگ مشکی تلویزیون های OLED می باشن

مشاوره وتماس با ما

مزایای تلویزیون پلاسما

یکی از مهم­ترین نکات در زمان تعمیرات، عدم جابه­جایی دستگاه است. چرا که بسیاری از شکستگی­ها و ترک خوردگی­های پنل تلویزیون، به دلیل جابه­جایی آن می­باشد.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی بسیار اهمیت دارد. چرا که ساختار و تکنولوژی که در تلویزیون های پلاسما به کار رفته است با مدل های ال ای دی و ال سی دی متفاوت است و تعمیر آن متفاوت است.

ساختار خاص پنل در تلویزیون های پلاسما سبب می گردد تا برای بایاس آن به بردهای پردازنده در راستای محورهای افقی و عمودی نیاز داشته باشیم. در این دو برد توان مصرفی بالا و حرارت زیادی تولید می گردد و باعث استهلاک بیشتر در مقایسه با سایر قطعات می شود. در نتیجه خرابی های بیشتری را به بار می آورند. یکی از نشانه های خرابی این دو برد، روشن نشدن تلویزیون پلاسما می باشد. در این اتفاق تلویزیون پس از حالت استندبای، چون ولتاژهای اصلی اتصال کوتاه می باشند، دوباره به حالت استندبای بازمی گردد و خاموش می شود. یکی از دلایلی که هنوز مردم استفاده از این تلویزیون ها را ترجیح می دهند نرخ به روز رسانی یا رفرش ریت آن است.

معایب رایج در تلویزیون های پلاسمای ال جی:

تلویزیون های پلاسمای ال جی مانند سایر تلویزیون ها دچار اختلالاتی می شوند که نیاز به تعمیر دارند که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

 

ساختار قطعات داخلی و صفحه نمایش در تلویزیون های پلاسما به گونه ای است که گرمای بیشتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی و مخصوصا ال ای دی تولید می کند. در کنار پنل تلویزیون های پلاسما که توان مصرفی بالاتری نسبت به تلویزیون هایLCD و LED ایجاد می کند، عملکرد بردهای y و x بیشترین مقدار حرارت را در تلویزیون های پلاسما تولید می کند.
ولتاژهای با دامنه بالا که برای تغذیه بردهای y و x مورد نیاز است باید بوسیله قطعات با توان مصرفی بالا (که گرمای زیادی تولید می کنند) در برد پاور ساخته و کنترل شود. مجموعه این المان ها باعث می شود توان مصرفی تلویزیون های پلاسما (با توجه به سایز و مدل تلویزیون) حتی چند برابر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی باشد.

تعمیرکار پلاسمای ال جی

برای جلوگیری از خرابی تلویزیون های پلاسما لازم است که با بکارگیری برخی نکات میزان حرارت تولید شده را کنترل و تا آنجا که می توانیم کاهش دهیم. مجموعه مواردی که می تواند به کاهش تولید حرارت در تلویزیون های پلاسما به ما کمک کند عبارتند از :
  1. انتخاب میزان پایین تر از روشنایی صفحه نمایش تلویزیون و تنظیم آن با میزان نور محیطی
  2. انتخاب حالت صرفه جویی انرژی (energy saving)
  3. خاموش کزدن تلویزیون در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه
  4. ایجاد تهویه مناسب برای تلویزیون

در صورت داشتن مشکلات و خرابی در تلویزیون خود، جهت رفع و تعمیر تلویزیون پلاسما با مرکز طنین سرویس تماس حاصل نمایید.طنین سرویس علاوه بر تعمیرات تلویزیون،تعمیر ضبط و مانیتور خودرو،تعمیر گیرنده های دیجیتال و تعمیر سینمای خانوادگی را نیز بصورت تخصصی انجام می دهد.

مراکز معتبر تعمیر تلویزیون پلاسما

طنین سرویس با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه تعمیرات تلویزیون LCD و LED ، تعمیر سیستم های خانگی و تعمیر ضبط و مانیتور دودین خودرو به عنوان یکی از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون پلاسما در تهران می باشد.

در صورت اینکه هنوز ابهامات و سوالاتی در مورد تعمیر تلویزیون پلاسما دارید کافیست در بخش دیدگاه ها و نظرات با ما در میان بزارید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

 

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد:

می­توان با چند تست ساده تلویزیون آسیب دیده را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال پریزر برق را از برق کشیده و به مدت 24 ساعت آن را در این حالت بگذارید. بعد از این زمان دوباره تلویزیون را به برق وصل کرده و سپس آن را روشن کنید. یکی دیگر از روش­هایی که می­توان سلامت تلویزیون پلاسمای ال­جی را تست کرد، جدا کردن تمام اتصالات تلویزیون و روشن نمودن آن است. در صورتی که این کارها را انجام دادید و دستگاه روشن نشد، بک لایت تلویزیون شما دچار مشکل شده است. تعمیر بک لایت در محل توسط تعمیرکاران قابل انجام است.

تلویزیون ناگهان خاموش می­شود:

این مشکل به طور معمول در تلویزیون­هایی که مین برد آن­ها فرسوده شده­اند، دیده می­شود. اگر در مین برد اختلالی ایجاد شود، ممکن است تلویزیون به طور خود به خود خاموش شود. تعمیر مین برد در اکثر مواقع در محلی که تلویزیون در آن­جا قرار دارد، قابل انجام است؛ اما اگر مین برد نیاز به تعویض داشته باشد، بهتر است دستگاه به تعمیرگاه منتقل شود.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون پلاسما از سری موارد تعمیر تلویزیون وابسته به مدل و نوع قطعات کاربردی در این وسیله الکتریکی است. تعمیر تلویزیون پلاسما با توجه به ساختار آن و ویژگی‌های کاربردی هر قطعه در محل یا کارگاه‌های مجاز بطور تخصصی انجام می‌شود.

عیب یابی تلویزیون پلاسما سامسونگ و تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی نمونه‌های از اجرای تعمیرات این مدل تلویزیون در برند‌های مختلف است. تعمیر تلویزیون پلاسما از نوع جدید آن گرفته تا تعمیرات تلویزیون پلاسما قدیمی را در بر می‌گیرد.

عیب یابی تلویزیون پلاسما سامسونگ و یافتن دلایل بروز مشکلاتی مثل علت خاموش شدن و چشمک زدن چراغ تلویزیون پلاسما، علت روشن نشدن تلویزیون پلاسما سامسونگ و مواردی از این قبیل از نکات مهمی در تعمیر تلویزیون پلاسما به شمار می‌آیند.

در این مطلب با بررسی محورهای کلی تعمیر تلویزیون پلاسما سعی داریم علائم خرابی این نوع تلویزیون را شناسایی کنیم

تصویر پرش دارد:

پرش تصویر در تلویزیون­های پلاسمای ال­جی به دلیل خراب بودن مین برد و بک لایت است. مهم­ترین دلیل پرش تصویر طول عمر پنل می­باشد. آب خوردگی تلویزیون نیز از دلایل پرش تصویر است.

اگر تصویر قطع و وصل شود، می­توان گفت اختلال هم در مین برد و هم در بک لایت است. معمولا مشکل به وجود آمده برای تلویزیون پلاسمای ال­جی در محل قابل تعمیر خواهد بود. اما اگر خرابی در مین برد یا بک لایت جدی باشد، نیاز است تا به تعمیرگاه فرستاده شود.

تعمیر تلویزیون پلاسما سامسونگ همانند مواردی مشابه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن، بررسی جدول عیب یابی تلویزیون سونی، خطایابی و تعمیر تلویزیون شارپ،سرویس و  تعمیر تلویزیون صنام و در نهایت  تعمیر تلویزیون هایسنس و سایر برندهای رایج تلویزیون در نوع پلاسما پس از تشخیص عیب در صورت امکان در محل و در غیر این صورت در کارگاه‌های مجاز تعمیر تلویزیون پلاسما تحت نظارت افراد متخصص انجام می‌شود.

تعمیرات تلویزیون پلاسما ال جی

تعمیر تلویزیون ال جی مدل پلاسما همانند دیگر مدل‌های تلویزیون این برند، به دو شیوه قابل انجام است. مراجعه به تعمیرگاه‎های مجاز تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی و تحویل قطعات برای رفع عیب و تعویض آن‌ها مثل تعمیر فلت تلویزیون و موارد مشابه شیوه رایج در بین افراد است.

اما روش دوم درخواست اعزام کارشناس به محل برای بررسی مشکلات تلویزیون ال جی و رفع آن در صورت امکان است.

امروزه انتخاب این روش به دلیل مزیت‌هایی مثل کاهش هزینه و جلوگیری از آسیب وارده به تلویزیون برای موارد مشابه مثل تعمیرات تلویزیون پروجکشن، تعویض قطعات و  تعمیرات تلویزیون توشیبا، رفع مشکلات تلویزیون اسنوا، تعمیرات و تشخیص  مشکلات تلویزیون دوو و در نهایت تعمیر تلویزیون سونی همانند این برند تلویزیون پلاسما مورد استقبال قرار گرفته است.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

تعمیرات با عیب یابی تلویزیون پلاسما

تلویزیون‌های پلاسما در برند‌های مختلف همانند دیگر مدل‌های تلویزیون با خطاهایی در نحوه برنامه ریزی دستگاه مواجه که با بروز مشکلاتی مثل عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون و موارد مشابه همراه هستند. علاوه بر این ضعف مشاهده شده در عملکرد برخی قطعات در اثر فرسودگی یا سوختن سطح کیفی این دستگاه را با افت همراه کرده است.

عیب یابی تلویزیون پلاسما در برند‌های مختلف مثل عیب یابی تلویزیون ال جی بیشتر در برد های ونای زد میباشند که مربوط ب تصویر هستند روند تعمیر تلویزیون پلاسما را تسریع بخشیده و منجر به رفع دقیق مشکلات پیش آمده در دستگاه می‌شود. یک سری از ایرادات مشاهده شده در تلویزیون پلاسما در مواقع تعمیر تلویزیون پلاسما به شرح ذیل قابل معرفی است.

  • مشاهده و رفع علت پیدا شدن خطوط افقی روی صفحه تلویزیون تلویزیون پلاسمادر اثر آسیب وارده به پنل و صفحه نمایش
  • روشن بودن تلویزیون و عدم وجود صدا و تصویر در تلویزیون پلاسما بروز مشکل در برد الکتریکی دستگاه و عدم هماهنگی بین قطعات این نوع تلویزیون دلیل بروز این مشکل است.
  • تلویزیون پلاسما علی رغم وجود تصویر با قطعی صدا همراه است.(علت قطع شدن صدای گیرنده دیجیتال)
  • خاموش شدن تلویزیون پلاسما و روشن نشدن آن در اثر نوسانات برق یا خرابی بک لایت تلویزیون
  • رفع ایراد عدم اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی، مشکلات اتصال لپ تاپ به تلویزیون پلاسما در مدل‌های مختلف
  • اجرا و برقراری تنظیمات پخش زیرنویس در تلویزیون پلاسما و راه اندازی قابلیت  کنترل تلویزیون با گوشی
  • ضرورت تعمیر برد تلویزیون به دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون پلاسما تحت تاثیر آسیب وارد به برد تلویزیون پلاسما.
  • تعمیر تلویزیون آبخورده و رفع به هم ریختگی تصویر، تلویزیون پلاسما در اثر آسیب دیدگی صفحه نمایش
  • تعمیر پورت hdmi تلویزیون و اجرای متدهای تخصصی برای تعمیر سوکت usb تلویزیون برای بهره‌مندی از قابلیت‌ نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

سرویسکار تلویزیون پلاسما ال جی

 

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

بهترین راه­حل در زمان مواجهه با این سری از مشکلات، تماس با تکنسین­های مجرب می­باشد تا از بروز مشکلات جدی­تر جلوگیری شود. متخصصین شرکت تعمیرات تلویزیون فدک به شما کمک می نمایند تا این مشکلات را به بهترین شکل رفع نمایید.

 

تماس ومشاوره

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *